- Q/A

Elin om - Snart är det slut
var det första gången du och albin sov tillsammans själva ??;)
 ♦  Nej, det var det inte :))
 
Louise om - Some birthday gifts 
oh ja har letat överallt efter breakfast skålen. vet du var dem kommer ifrån?
 ♦ Den hittade Ilze på Ullared. Älskar den, den är perfekt storlek för min gröt eller kvarg på morgonen!
Anonym om - Sista veckan, träna med vänner.
Hoppas du har det bra i USA!
Jag har en liten fråga som jag hoppas du kan svara på. Det är såhär att just nu äter jag vaniljyoughurt 0,5% till frukost men som jag har förstått det så är kvarg ett bättre alternativ. Dock så är jag inte alls så förtjust i naturell kvarg, men jag har börjat tycka om lindahls smaksatta kvarg och undrar ifall den smaksatta kvargen är ett bättre alternativ än vaniljyoughurt? :-)

Närinsvärdet per 100g för Yoghurten ser ut ungefär såhär:
Energi: 60kcal
Fett: 0,5g
 varav mättat fett: 0,3g
Kolhydrater: 8,6g
 varav sockerarter: 8,6g
Protein: 4g
salt: 0,1g
 
Näringsvärdet för vaniljkvarg per 100g:
Energi: 92kcal
Fett: 0,2g
 varav mättat fett: 0,1g
Kolhydrater: 16,1g
 varav sockerarter: 13,9g
Protein: 6,2g
salt: 0,1g
 
Om det inte är proteinet du är ute efter tycker jag, personligen att vaniljyoghurten är ett bättre alternativ. Då det är kalorisnålare, mindre socker/kolhydrater och har ändå lagom med protein.
 
Anonym:
Hej, skulle du kunna lägga upp tips så endast magövningar som man kan göra hemma? :)
Hejsan, jag gjorde i början av somamren ett inlägg som du kan hitta HÄR! Hoppas att det hjälper dig. Under kategorin "Övningar" hittar du även övningar för andra muskler. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback