- RAWbrownie, recept

För många veckor sedan var jag och mamma sugna på något sött. Vi letade reda på detta recept som publicerades på facebooksidan "Vägra följa John". Jag satte igång att baka, 1,5h senare satt vi och mumsade på denna goding. Det blev väldigt mäktig och söt, så en bit räckte. Fast helt klart något jag kommer att göra igen! Här kommer receptet:
 
Botten: 
2,5 dl urkärnade, färska dadlar
2,5dl blandade valnötter och mandlar
0,5dl rå kakao
1 Liten kopp kaffe/1 kopp vatten
 
Frosting:
2 mogna bananer
1,2 dl rå kakao
4 msk hasselnöttssmör
4 msk ekologisk honung
 
Såhär gör du:
Mixa nötter med dadlar och kakao i en mixer. Tillsätt kaffe så att det får lagom kletig konsistens. Bred ut i en lagom stor form (så att smeten är typ 1,5cm i höjd) som går att frysa (min blev lite för tjock men blev god ändå, lite svår att skära bara). Mixa ingredienserna till frostingen och bred ovanpå. Toppa med lite valnötter samt riven kokos. Ställ in i frysen i minst en halvtimme innan de skärs upp och serveras.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback