- Questions and Answers.

Anonym om - Cheat day.
- äter du inte saker som nötter, mörk choklad, jordnötssmör och torkad frukt på "vanliga dagar"? :)
Jag valde i början av 2014 att avstå från sötsaker och tillsatt socker, inte för att jag behövde det eller något utan för att det är en rolig sak att se hur länge jag står ut utan ett sötsug. Men i slutet av Januari började jag tröttna lite på att dag in och dag ut äta samma sak och liksom inte ha något att "längta" till, så som jag skulle kunna gjort om jag längtat till t.ex godis.
Så jag bestämde mig för att nötter, mörk choklad, jordnötssmör och torkad frukt ska vara som mitt godis. Så svaret på din fråga är nej, jag äter inte det på "Vanliga dagar". Men jag säger inte att andra ska göra på detta sätt om de inte vill, jag säger att det fungerar för mig och jag tycker att det är kul. Jag har lite udda utamningar, haha.
 
Malin om - Svar: Vad åt/äter jag?
åh tack så himla mycket för ditt svar! Var till stor hjälp eftersom jag också vill gå ner i vikt:) Att se dig ha lyckats så bra ger mig stor motivation! 
Dock så tycker jag inte riktigt om omelett, finns det andra alternativ? Tänkte på frukosten:)

Kram!
Åh vad glad jag blir över att du blir motiverad!
Ja, självklart, det finns massor. Om det bara ät omelett du inte gillar så kan du istället göra äggröra med t.ex, ärtor, skinka eller svamp i. Eller så kan du koka ägg och äta på finn crisp eller om du vill på mörk/fullkornsbröd.
Turkisk yoghurt med blåbär eller andra bär. Keso med äpple och kanel eller annan frukt. Bananpannkakor. Kvarg med jordgubbssmak eller vaniljsmak. Naturell Kvarg med fun light. Naturell kvarg med frukt och bär. Finn crisp med kokt skinka eller kalkon och avokado. Finn crisp med keso. Fruktsallad. Mug cake ( du hittar recept under kategorin "mat - recept"). Bollnäsfil Naturell med kanelt och någon frukt.
Detta är vad jag just nu kan komma på att jag åt, skulle vara jättekul om du ville lämna din mail-adress nästa gång, så att jag på ett ungefär får veta vad du tycker om! kram.
// Keso med äpple och kanel. Finn crisp med ost och skinka. Grönt te//
// Naturell kvarg med funlight och solrosfrön. Finn crisp med skika och sallad.//
// Stekt ägg i gul paprika. Grönsaker. Finn crisp med skinka.//
//Bollnäsfil Naturell med kiwi, det ser väldigt lite ut men hade redan ätit endel när bilden togs. Finn crisp med ägg och finn crsip med salami+ost. + Grönt te.//
//Bananpannkaka//


» Malin

Ååh tack så mycket för alla tips! Är dock glutenallergiker så dom där finn crisp bröden måste jag skippa, men annars var det väldigt bra tips. ska testa några:)
Och jag skrev min bloggadress istället^^

2014-02-21 // 22:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback