- Tidningen läser jag inte ens

Sitter med sista skvätten av mitt te i en stor te-kopp och har en sömntuta bredvid mig. Det är onsdag och i vanliga fall skulle det vara vilodag, men eftersom att det är sista skoldagen för veckan och jag åker till Litauen på torsdag kände jag att vilodagen flyttas till torsdag och varar fram till söndag. En pw senare i ett blåsigt men lätt väder satt jag med en skål banan-/koksgröt framför mig. Riktigt mumsigt, trots att den var lite för varm, haha. Gosade ned mig med killen och pratade lite om livet. Är så himmla laddad inför denna dag, kväll och vecka. Det hela börjar med ett läkarbesök innan veckans längsta skoldag. Hur startade ni er morgon?
 
Gröten:
1dl havregryn
1 mosad banan
2 tsk psylliumfrön
2 tsk kokosflingor
kanel
2dl vatten
 
- Mosa bananen och blanda med alla ingredienser förutom vatten.
- Tillsätt vattnet och tillaga gröten i micron på 2 minuter, högsta effekt. 
- Koka ägg till och toppa med banan/melon - om du vill göra som jag gjorde!


härlig bild :)

2015-05-13 // 10:03:06

Varför äter du pysillumfrömn i gröten varje dag? Vad är det bra för?

2015-05-14 // 14:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback