- T.G.I.F

Godmorgon people, det är fredag, äntligen. Det regnar lite, men vad gör det?
Har sovit lite längre idag men är tröttare än vanligt. Logik? Har iallafall smockat i mig en riktigt stor frukost då jag var otroligt hungrig när jag vaknade. Den bestod b.la av en mumsig mango-kokosmugcake, ägg, knäckmackor, mandelsmör och jordnötssmör (som jag för övrigt slukat efter i flera dagar). Ska strax borsta tänderna för att sedan hoppa upp på den blåa hojen som tar mig till en hyfsad kort dag i skolan. Det väntas även fredagsfys aka crossfit tillsammans med fina Veronica. Vad har ni för planer idag?
Recept för mango-kokosmugcake (1portion):
1dl havregryn
3 äggvitor eller 1-2 ägg
2msk laktosfrimjölk
1msk mandelmjölk (kokosmjölk)
1dl tinad, mixad mango
2 msk kokosflingor
1/2tsk bakpulver
lite sötning (jag hade 1 tsk avagesirap)
 
Hur gör du?
- Tina och mxa mangon.
- Blanda samman alla andra ingredienser och ställ sedan in i micron i 1-2 minuter på högsta effekt. 
- Toppa med något smarrigt. Jag blandade ca 1dl naturell kvarg med lite rester av den mxade mangon och en skvätt vatten. Samt jordnötssmör och mandelsmör.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback