- Kanelbullegröt och regn

En positiv kraft som bara ville ut är vad jag vaknade av imorse. Trots att jag tittade ut genom fönstret och såg det tråkiga, gråa vädret, lockade inte sängen alls. Stoppade lurarna i öronen där spanskaglosorna jag spelade in igår, spelades. Helt plötsligt hade det gått 40 minuter och min runda på 5.5km var över. Även idag blev det lite smått och gott. Löpning i början, intervallet i mitten och avslutade med en pw. Så otroligt skönt och uppfriskande. Dessutom smakade min frukost gudomligt efter. Dock så var den galet mättande. Gröt med smak av kanelbulle, nötter, två riskakor varav en med ett kokt ägg och det andra med skinka. Nu väntas en snabb skolbad. Hur ser era planer ut?
- Låter ett armband från goodbalance, ett armband från Nutramino och nötter från smilingcashew lysa upp dagen -
 
Kanelbullegröt:
1dl havregryn
3/4 mogen mosad banan
1tsk psylliumfrön
1tsk linfrön
1tsk stevia
1tsk kanel
1/3tsk kardemumma
2,5dl vatten
 
Topping:
1/4 banan
1,5msk naturell kvarg
1tsk jordnötssmör
svätt kalltvatten
 
Hur gör du?
- Blanda alla ingredienser för gröten (utom bananen).
- Låt gröten koka upp och mosa under tiden bananen.
- När gröten börjar kännas färdig tillsätter du bananen och låter koka ca 30sekunder till.
- Häll upp i en skål och gör toppingen. Det enda du behöver göra är att blanda samman alla ingredienser.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback