- Det är vår och jag har ätit plättar

Godmorgon mina solstrålar.
Idag mår jag sådär superbra, har en ganska grov träningsvärk i benen, men har helt klart vaknat på rätt sida. Kan ni förstå att det var ljust ute när jag vaknade idag? Just nu skiner solen också. Det är så härligt att det börjar bli vår, dock så är det 0-gradit idag, fint är det iallafall. Åt precis chobklad-bananplättar till frukost i Jörgens sällskap. Smaken var som en dans för smaklökarna, kan inte ens beskriva hur gott det vad. Kan iallafall säga att jag nästan fällde en tår när det var slut. 
 
Nu väntas skolans längsta dag för veckan, 8.30-15.25. Den innefattar bode bokprat i engelskan och ett ekonomiprov. Känner mig hyfsad säker på de båda så det ska nog gå bra. Efter det är det min tur att lagga middag här hemma och sedan får ajg puss på min saknade pojkvän.
Banan-chokladplättar 1 portion:
1 mogen mosad banan
2msk havregryn
1 tsk psylliumfrön
1tsk linfrön
1/3tsk vaniljpulver
1tsk kakao 100%
1msk kokosflingor
3äggvitor alt. 2ägg
 
Hur gör du?
❥ Mosa bananen och blanda med allt utom äggen. Blanda tills allt verkligen har blandats samman.
❥ Tillsätt sedan äggen och rör om. Låt stå och svälla 5-10 minuter.
❥ Värm upp spisplattan på medelvärme och stek sedan i kokos- eller rapsolja.
 
Glöm inte att le. Glöm inte att vara ditt bästa jag. Glöm inte att du är värld allt för någon. Glöm inte att ta hand om varndra.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback