- Chiapudding med smak av lakrits

Jag tycker att denna vecka har gått riktigt långsamt. Idag är det dock torsdag, alltså inte långt kvar till helg, wihooo! Hade en supermysig avslutnng på dagen igår, tillsammans med Albin. Han sov även kvar här, så imorse blev det ett tufft beslut - sova kvar med honom eller gå ut på morgoncardio. Albin sov så djupt och jag var pigg, kom även ihåg hur uppiggande och skönt det är. Efter två minuters tänkande gck jag upp och ut i kylan. Det var lite kallare idag än tidigare dagar, men ska inte ljuga - det var skönt ändå. Dansade/sprang/gick runt tills jag såg två polisbilar och fick en klump i magen. Har ni läst om vad som hänt i Nyköping nu i veckan?
 
Nu är frukosten i magen. Chiapuddning med smak av lakrits.En väldigt annorlunda smak men även god. Gillar ni lakris tycker jag absolut att ni ska smaka! Nu väntas en ganska snabb skoldag som börjar med hjärt- och lungräddning. I eftermiddag väntas en ryggslakt tillsammans med Viktoria. Ha en grym dag!
Chiapudding:
2 msk chiafrön
1,5 dl mandelmjölk (valfri mjölk)
1dl naturell kvarg
0,5tsk lakritspulver
 
Hur gör du?
✿ Blanda chiafrön med valfri mjök+lakritspulver och ställ in i kylen under natten. Rör gärna om 3-4 gånger innan du går och lägger dig så att det inte blir klumpar.
✿ När du vaknar på morognen har det blivit som ett geleaktigt lager. Blanda detta igen.
✿ Rör ned kvargen i chiapuddingen.
 
Lägg upp i ett fint glas/skål och toppa med goda frukter och/eller bär!
 
Ni hittar lakritspulvert som jag använder HÄR!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback