- Proteinfluff utan proteinpulver, banan & choklad.

Mör kropp, trötta ögon och vilodag. Kanske inte det bästa att vakna upp till. Dessutom väntas veckans längsta dag i skolan, trots att jag knappt har något kvar att göra. Hur som helst fick jag iallafall vakna upp bredvid min fina, så det klår väl ut allt. Han är så fin. Kände även att detta inte är mitt riktiga jag, så sitter just i detta nu och tänker ut tre positiva saker om mig själv som ska cirkulera i mitt huvud hela dagen.
 
Ännu en gång bläddrade jag i mitt arkiv och hittade en gammal favorit - proteinfluff med banan & choklad-smak, mums! Valde att toppa med granatäpple samt några hasselnötter. På sidan tre finn crisp med skinka varav två också med ett kokt ägg. Nu ligger alltså några gamla favoriter i min nöjda mage. Vad åt ni idag?
 Du behöver:
2 äggvitor
1 banan
1dl naturell kvarg
1tsk kakao
 
Hur gör du?
- Vispa äggvitorna hårt till ett vitt skumm som inte trillar ut när du vänder bunken upp- och -ned. 
- Mosa bananen och blanda med kakao, tillsätt kvargen.
- Tillsätt bananröra i äggvitorna och blanda försiktigt ihop allting.
- Ställ in i frysen 30 minuter, ta ut och njut!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback