- Proteinrik lardemummagröt

Solen står högt på himlen och jag ser framför mig hur stressig denna dag kommer att bli, fast det lägger jag åt sidan för stunden. Kickade igång dagen med 45minuter pw i lutning följt av ett snabbt pass för axlar och mage. Känner fortfarande nu hur endorfinerna pumpar inom mig. Däremot så har jag en känsla i mig som säger att jag gjort något fel. Det är nämligen så att jag hela natten har drömt om att jag får beställning på beställning av matvåfflor, haha. Därmed drömde jag också att jag blandade vanlig smet med gluten osv. Ja, ni kanske förstår. Hur som helst ska jag strax borsta ur mitt hår, äta upp min fantastisk goda gröt och sedan vandra bort till bussen. Se till att få en grym dag idag, finaste ni.
 
Proteinrik kardemumma gröt:
1dl havregryn
2tsk psylliumfrön 
1msk kokosflingor
2dl vatten
 
1/3 tsk kardemumma
1 äggvita
1 msk naturell kvarg
1/2 banan
 
Såhär gör du:
- Rör ihop havregryn, psylliumfrön, kokosflingor och vatten. In i micron i ca 2 minuter på högsta effekt.
- Under tiden vispar du äggvitan hårt till vitt skum. Mosa ned bananen och tillsätt sedan kvarg och kardemumma. Vispa försiktigt ihop allt.
- Ta ut gröten ur micron och blanda samman med kvarröran. Klart, toppa med det du tycker är gott. Jag själv hade resterande banan, hallon och frystorkade blåbär. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback