- Livet äger people, ballerina-frukost-muffins

Äntligen fredag och jag är på topp efter 10 timmars sömn. Jäklar vad glad och pigg jag är, känns som om att jag skulle kunna göra vad som helst. Som ett plus fick jag en fin kommentar när jag klickade min in här, massa kärlek till er!
Vaknade innan klockan ringde, efter att ha drömt en bra dröm, och skuttade ned till köket, där pappa var. Pratade med honom medans jag fixade min frukost. Idag blev det ballerina-frukost-muffins, det mina kära vänner, det var riktigt gott.
Idag är det sista dagen i skolan som gäller och sedan står det ben på schemat och efter det ska jag iväg till huset igen, för att måla. Känner att jag är taggad på allt, så det spelar ingen roll vad jag gör, haha.
Har gjort dessa tidigare, så när jag kikade igenom mina gamla inlägg blev jag riktigt sugen på dessa.
Ballerina-frukost-muffins (1portion):
Lager 1
1/2 mosad banan
1/2 dl havregryn
1 ägg
1 msk kakao
2 msk naturell kvarg
1/4 tsk bakpulver
 
Lager 2
1/2 mosad banan
1/2 dl havregryn
1 äggvita
1 msk nötsmör (men med hasselnötssmör smakar det mer ballerina)
1/4 tsk bakpulver
 
Hur gör du?
- Blanda alla ingredienser för lager 1 i en skål och alla ingredienser för lager 2 i en annan.
- fördela nästan all smet från lager 1 i 4-5 muffisformar.
- Fördela sedan lager 2 i dessa muffinsformar och efter det häller du över resten av lager 1.
- Ställ in i micron i 4-5 minuter.
- Ta ut och njut. Jag hade kvarg blandat med kanel på en utav dem, men det var lika gott utan.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback