- Fredagsfys innan fredagsmys

Efter skolan käkade jag upp ca världens största banan och drog mig till gymmet. Möttes av Jasmin och Veronica. Var redan supertaggad men fick ännu mer power från dem. Köpte också med mig en celsius. Tidigare har jag fått hjärtklappningar av det, men idag fungerade det jättebra!
 
Hade ju somsagt planerat mitt benpass, med massa olika set, dropset, tunga set, mångrep-lågvikt set osv. JÄVLAR vad bra det gick. Värsta kontakten, tekniken var på min sida och tiden bara flög förbi, märkte inte ens att det gått 90 minuter. Passet bestod dessutom av massa skrik, svett och näsan tårar. Tror inte att jag någonsin tagit ut mig så mycket under ett benpass förut. Glömde dock att andas (?) när jag körde benpress, så fick lite ont i huvudet, men vilade någon minut och det gick sedan över, skönt!
Passet:
ett uppvärmningsset, knäböj 1x15 bara stång.
Knäböj (tunga vikter)
1x9 - 55kg
2x9 - 60kg
1x9 - 65kg (pb i reps, wihooo!!)
Knäböj (lätta vikter)
2x18 - 32,5kg
2x18 - 35kg
Bulgarian squat i smith
4x12 - 26,5kg
Kissande hunden i liggande bencurl (varje ben försig)
1x12 - 13,5kg
1x12 - 18kg
1x12 - 20kg
1x12 - 22,5kg
Benpress
3st droppset från 100kg-20kg (pressade alt jag hade kvar på lägsta vikten)
Kickbacks i cable (varje ben för sig)
1x12 - 5kg
2x12 - 7,5kg 
Sumosquats på bänk med kettlebell
2x12 - 16kg
2x12 - 20kg
 
Avslutade sedan med att sitta i entren och stretchade lite. Måste verkligen bli bättre på det.
Lärde även en tjej att köra bulgarian squat och vi bestämde att vi skulle köra ett helt pass tillsammans någon gång, vilket är superkul.
Dessutom ska jag träna ben igen redan på tisdag, denna gång tillsammans med Veronica!
#trött



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback