- En favorit i repris

Igårdagen tyckte jag vad rolig. Vi köpte hämtmat, lekte lekar och skrattade mycket. Besämde mig ju dock för att åka hem eftersom att jag var så trött. Vilket jag tror jag gjorde rätt i. För i natt sov jag så otroligt bra och ville egentligen inte gå upp när klockan ringde 7.00 (Oj, Emilija tog en sovmorgon). Men efter att ha duschat av mig och fixat iordning lite frukost är jag nu pigg och känner att jag faktiskt kan klara skoldagen.
Vilodag står på schemat dock. Vet inte vad jag tycker om det, haha. Men antar att det är en bra dag att ha den på, så imorgon är jag tillbaka på banan igen!
 
Till frukost idag blev det b.la saftiga kardemummamuffins. Älskar dessa, har gjort de tidigare och de smakade fortfarande lika gott och var fortfarande lika saftiga. Helt klart en favorit.
Du behöver:
3/4dl havregryn
2tsk kokosmjöl
2tsk kokosflingor
1/4tsk bakpulver
1/3tsk kardemumma (eller efter smak)
1/2 mosad banan
2 äggvitor eller 1 ägg
frysta blåbär
alt. 1 msk citronsaft
 
Hu gör du?
✘ Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
✘  Tillsätt sedan den mosade bananen och äggvitorna/ägget, blanda sedan samman allt.
✘  Fördela smeten i 3-4 muffinsformar.
✘ Gör ett hål i mitten av muffinsarna och lägg ned några blåbär.
✘ Ställ in i micron påhögsta effekt i 1,5-2 minuter.
Klart och Njut!
 


» Ellen

Åhh dessa muffins bar måste jag testa! Det får bli fredagens fina frukost! :D

Svar: Det låter bra hörrudu! :D
Emilija Romaite

2015-01-13 // 20:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback