- Krämig och proteinrik chiapudding, Vaniljsmak

Godmorogn finisar!
Är allt bra med er? Sovit gott? Jag har sovit lite halvkast faktiskt. Kunde inte somna igår kväll vilket resulterade i att jag låg och mailade, haha. Imorse vaknade jag ändå utvilad runt 7.30. Ingen i huset var vaken så jag började fixa och trixa i kökt. En krämig, proteinrik chiapudding med smak av vanilj, toppat med banan och hallon, blev min frukost. Den blev otrolgit gott, verkligen. Lyxade även till det med en riskaka med kokt ägg. Hjälpte Jacob att fixa lite frukost och sedan satt vi och åt tillsammans.
 
Efter en god frukost bestämde vi oss för att fixa i ordning frukost till Mamma och Jörgen. Chokladbananpankakor, smörgåsar med kokt ägg och te. De sitter just nu framför mig och verkar uppskatta det. Har endast en plan idag och det är ett magpass på gymmet. Resten av dagen får vi se vad som händer.
Chiapudding 1 portion:
2 msk chiafrön
1,5 dl mandelmjölk
1 krm vaniljpulver
1 dl naturell kvarg
 
Hur gör du?
Blanda chiapudding, mandelmjölk och vaniljpulver i en skål som du ställer in i kylen under natten. Blanda om några gånger innan du går och lägger dig så att det inte blir klumpar.
På morgonen tar du ut chiapuddingen och blandar med 1 dl naturell kvarg. Om du vill kan du blanda ned lite mer vaniljpulver. (smaka och se om du tycker att vaniljsmaken har försvunnit under natten.)
Toppa sedan med vanfri frukt och njut av en god frukost.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback