- Höstmys

Att det fortfarande mörkt när jag kommer ut, att luften är så frisk och att löven börjar ändra färg, det är tecken på att det börjar bli höst. Hata mig inte, men jag älskar hösten. Den är så fin, mysig. Som ni kanske förstår bockade jag av en pw på 6km i den kyliga höstmorgonen, med ett nytt avsnitt av Fredagspodden. Otroligt bra podd som jag lyssnar dagligen på och känner igen mig i, skönt. En frukost bestående av en stor portion banan- och äggvite-gröt har landat i min mage, även ett kokt ägg. Nu är jag redo för att rocka denna dag. Efter skolan har jag massa skoj planerat - det är ju ändå fredag. Just nu ska jag dock bara ta det lugnt med en sovande pojkvän i knät. Kramis.
 
Banan+äggvitegröt:
1dl havregryn
2tsk solrosfrön
1-2tsk linfrön
1tsk kokosflingor
kanel
2dl vatten
1/2dl äggvita
1 mosad banan
 
- Blanda havregryn med båda fröna, kokosflingor samt kanel. Tillsätt sedan vatten och ställ in i micron i ca 2-3 minuter. Mosa under tiden bananen. När gröten är klar, rör ned äggvitan tills den har "stelnat" och blanda tillslut ned bananen.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback