- Från och med nu friskförklarar jag mig själv

Halloj mina favoriter!
Hade ni en bra lördag? Det enda jag gjorde hela dagen var att äta, dricka te, ligga i min säng och titta på suits samt vidoes på youtube när soldater kom hem och överraskade sina familjer, så fint! Ganska skönt att verkligen inte göra något.
Men mot kvällen blev jag rastlös, vet inte vad som tog till mig, fick sån energi så låg på golvet och garvade åt ingenting? Skreksjöng kareoke för mamma och var allmänt glad. 
Bestämde mig för att ta ut lite energi genom en pw, skulle jag fått tillåtelse att springa skulle jag lätt ha klarat mitt pb i att springa milen. Det tog verkligen emot att inte springa, men fick till 8,5km på 1 timma.
 
Avslutad kvällen hemma hos Albin tillsammans med Malin och Daniel, tittade på fotboll och pratade. Men sov hemma, av den anledningen att jag skulle imorse skulle ta en morgonpromenad med Ilze och Inca.
Vaknade runt 8, men Ilze hade inte vaknat än så jag fixade iordning lite frukost och under tiden som den stod i frysen städade jag lite. Idag blev det proteinfluff med smak av äpple och kanel, sååå gott, lätt och utan proteinpulver. Har nu varit på en promenad i en timmas tid, så skönt och mysigt att bara gå och prata med sin bästa vän.
Har även friskförklarat mig, så nu jäklar, idag är det ben som gäller!
 
Proteinfluff:
2 äggvitor
1 banan'
1 dl naturell kvarg
1/2 äpple
kanel
 
Hur gör du?
- Vispa äggvitorna så att det blir fluffigt och du kan vända på bunken upp- och ned utan att det rinner ut. (Viktigt att det bara är äggvita, annars blir det inte samma konsistens)
- Mosa bananen i en annan skål, blanda med kvarg och kanel.
- Riv äpplet och rör ned i kvargröran.
- Tillsätt försiktigt kvargröran i äggvitan och vispa lite till.
- Häll över i en skål och ställ in i frysen i ca 30-40 minuter.
 KLART, toppa med var du vill. Jag hade frön idag!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback