- Helt utan planer

Godmorgon solstrålar! Hoppas att ni har sovit lika gott som jag har. Hade planer på att sova ut i morse, men det gick väl inte sådär jättebra. Vaknade runt halv 8 men gick upp strax innan 8 för att fixa i ordning lite frukost som jag njöt av framför ett avsnitt av suits.
Idag har jag vilodag, känner att det behövs, med tanke på att det blev en lite konstig träningsvecka förra veckan och för att my friendo Roj kommer hit imorgon och tränar med mig, så det blir megaskoj. Annars har jag inga speciella planer för dagen, möjligtvis följa med Ilze som ska klippa sig och maybe baka lite kakor. Vi får se helt enkelt.
 
Ska nu starta den andra avsnittet av suits och även ta min andra kopp te. Ha en super bra dag på jobbet eller njut av lovet. 
Frukosten idag blev en mugcake (recept nedanför, såååå god) med kvarg och hallon, en knäckemacka med skinka och sallad, samt två av fröknäcket jag bakade igår. + grönt te och vatten.
 
Mugcake, 1 portion:
1 mosad banan
1dl havregryn
1 tsk bakpulver
1 tsk kanel
2 äggvitor
1/2dl mandelmjölk
1 tsk linfrön
1 tsk fiberhusk
1dl hallon
 
Hur gör du?
- Mosa bananen och blanda ihop alla ingredienser, förutom hallonen.
- För om ordentliget så att allt blandas. Tillsätt till sist hallonen, blanda lite lätt och höll över smeten i en annan skål/mugg.
- In i micron på högsta effekt i 2-4 minuter.
- Klart, servera med mer hallon och naturell kvarg!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback