- Sharon är gott

Godmorgon underbara ni! Blir så glad när jag klickar mig in och ser fina kommentarer, tack. Söndag idag, men inte någon söndagsångest. Älskar ju somsagt södagar, slutet på veckan och nya möjligheter inför veckan.
Jag gick upp runt 9.15 idag och fixade en vänldigt fluffig chokladgröt toppat med sharon och hallon till frukost. Ska jag vara ärlig gillade jag den. Men jag tror att personer som inte är lika vana som jag att äta osötade måltider skulle behöva lite mer sötning än vad jag hade (se recept ↓).
Bakade även brownies med toscalager, tror att den blev lite bränd, men vi får se. Mina syskon brukar gilla den. Ska strax äta lite lunch och sedan iväg till gymmet för ett treiceps+bröst-pass, galet taggad.
Annars är det en lugn dag, ska hem till mamma, planera veckan och möjligtvis plugga lite.
Fluffig chokladgröt:
1 dl fibergryn
2 dl vatten
1 tsk stevia
1 tsk 100% kakao
äggvita
 
Hur gör du?
- Blanda allt utom äggvitan och ställ in i micron i ca 2 minuter på högsta effekt. Ta ut, rör om och ställ in i ca 1 minut till.
- Vispa äggvitan hårt och fluffigt, så att du kan vända bunken upp- och ned utan att det åker ut.
- Blanda ned äggvitan i gröten och sen är det klart!
 
Om du är ovan vid väldigt osött, ha i lite mer sötning.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback