- Farsdag

Var helt exalterad och heartbroken efter filmen igår. Alltså den var sååå bra, har ni inte sett den så förstår ni nog inte.
Vaknade tidigt idag, men trots det så var jag superpigg. Pappa skulle iväg 8.30 så jag hann fixa en "farsdag-frukost" till honom. Kvargplättar med hallonlager och stevia blev det, även han tycker om dem så det är bra. Har ni firat era papor på något sätt?
Till mig själv gjorde jag ungsbakad hallon- och banangröt, den var god men pepparkaksgröten, som jag åt igår, var godare. Annars har jag bara spelat gitarr och tittat runt på sociala medier, denna sega söndagsmorgon. 
Insåg nu att klockan bara är 09.40 och jag är otroligt rastlös. Runt 13.00 ska jag, mina syskon och pappa ut och äta. Så jag får väl hitta på något, kanske dra mig ut på en pw? Vädret är ju ändå helt ok..
Ugnsbakad hallon- och banangröt:
1dl firbergryn
2äggvitor
1/4tsk bakpulver
2 msk kvarg
1 banan
1-2 nävar frysta hallon
1 msk kokosflingor
 
Hur gör du?
- Värm upp ugnen på 225-250*C
- Blanda alla ingredienser förutom hallonen.
- Tillsätt hallonen och blanda försiktigt.
- Häll över smeten i en ugnssäker form/skål.
- In i ugnen i ca 10-15 minuter, titta till den lite då och då.
Klart, servera med t.ex keso och lite mer frysta hallon.


» Elin

åh va gott! måste testas!

2014-11-09 // 11:05:11

Gott

2014-11-09 // 12:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback