- Change my mind

Hela förmiddagen hade vi aktiviteter, provade på badminton och squash. Föll mig inte riktigt i smaken, så jag och Elin tog eget intiativ och googlade på hur man uför yoga och körde lite. Kan ju berätta för er att jag verkligen behöver stretcha i framtiden.
Sedan hade vi bara en mattelektion som gick riktigt fort. Fortsatte till gymmet där jag fick till ett otroligt bra magpass på 55minuter. Brände riktigt mycket idag och gick allmänt bra. Dock så glömde jag bort att jag hade "många reps och låga vikter" idag, menmen, kör på det nästa veckan istället. Efter detta blev det också 45 minuters konditionsträning varav 30 var högintensiv och 15 minuter var lågintensiv. Även detta gick riktigt bra.
 
I denna video ser ni en utav övningarna jag kör. Cable crunches, en absolut favorit som har hängt med sedan jag började att styrketräna.
 
Idag såg passet ut såhär:
Crunches i roddmaskin (i superset med total abdominal)
1x20 - 10kg
1x20 - 20kg
1x20 - 30kg
1x20 - 35kg
Total abdominal (i superset med crunches i roddmaskin)
1x20kg - 45kg
1x15 - 47,4kg
2x12 - 50kg
Cable crunches
3x10 - 35kg
1x24 - 17,5kg
1x70 - 22,5kg
2x40 - 25kg
Hängande benlyft
4x12
Sidoböj
1x12 - 5kg
2x12 - 10kg
Sidorodd (i superset med core)
4x50 - 10kg
"Core" (i superset med sidorodd)
4x30 - 5kg
 
15 minuter på AMT - varannan minut långa steg/korta steg. Motstånd: 12-14.
15 minuter på crosstrainer - var tredje minut vanligt i motstånd 12/riktigt fort i motstånd 12/avslappnat i motstånd 8.
15 minuter på löpbandet - lutning på 15% i hastighet 6,5km/h
 
Har börjat älska konditiosträning. Endorfinerna kommer verkligen igång då, dessutom älskar jag att gå ut från gymmet helt svettig och slut i kroppen!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback