- Ugnsbakade kokos- och choklad-bollar.

Halloj, nu är jag hemma en sväng efter en ganska seg skoldag, men ska skrax iväg igen. Matte-nationella kändes faktiskt riktigt bra, nu är det bara vänta och se.
Något jag däremot fick veta är att jag får B i slutbetyg i bild, det känns nice! Efter nationella var det så sjukt segt att plugga, fick inte så mycket gjort, därav bilderna ↑ på snap.
 
Efter skolan var jag på massage, brukar inte tycka om det, men det var faktiskt skönt och annorlunda, har även hunnit med att äta ett litet mellanmål, ungsbakade kokos- och choklad-bollar ↓. Men nu ska jag dra mig mot bussen och resten av kvällen ska jag spendera med lite skojsigt folk, ha det bra!
Dessa tycker jag blev jättegoda och mättande, passar prefekt som mellanmål eller som snacks framför tv:n en fredagskväll. Återigen, om du är van vid att det är jättesött bör du tillsätt någon salgs sötning, t.ex stevia, agavesirap.
 
Du behöver:
1 1/2 dl havregryn
2 msk kokosmjöl
1 mosad banan
2 tsk mjölk
3 msk kokosflingor
1/2 - 1 msk kakao
 
Hur gör du?
- Blanda alla torra ingredienser.
- Mosa bananen och blanda med mjölk.
- Knåda samman allt och forma till bollar (lika stora som vanliga chokladbollar) och lägg upp på en plåt som är klädd i bakplåtspapper.
- Ställ in i ugnen i 10-12 minuter på 175grader.
- Ta ut och njut, de var riktigt goda varma!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback