- Hunnit med sååå mycket.

Har hunnit med så mycket idag, skolan, pianolektion, bakat, lagat mat, pratat, skrattat, handlat och även fotat övningar, trost vilodag.
Var och handlade för att jag tänkte baka proteinbars men eftersom att det var så fint väder så tänkte jag att jag kunde dra med mig Ilze ut och fota lite övningar till ett inlägg. Sagt och gjort. Vi fotade ett tag och gick sedan in för att äta kvällsmål. Hittade äntligen en utav de nya smakerna på kvargen när jag var också handlade, såååå god!
 
Lite tidigare idag gjorde jag även pannkakor till mina syskon exprementerade lite med receptet och de verkade tycka om dem, hehe.
Men nu ska jag strax krypa under täcket för att orka med morgondagen, godnatt.
Pannkakor med vanlijsmak (ca10 st)
2,5 dl vetemjöl fullkorn
1/2 tsk salt
3 ägg
6 dl mjölk
1 stor tsk vaniljsocker
1 tsk fiberhusk
2-3 msk margarin
 
Hur gör du?
- Smält margarinet.
- Blanda mjöl och salt. Tillsätt hälften av mjölken och vispa ut till en jämn smet.
- Tillsätt resten av mjölken och kläck samtidigt i äggen. Vispa.
- Ha i vaniljsocker, fiberhusk och margarin. Vispa ut till en smet.
- Stek på medelvärme.
- Klart, servera med vad ni vill. Mina syskon ville ha nutella och jordgubbar.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback