- Friendship never ends

Gooooodmorgon people!
Vaknar upp till ett ganska trist väder. Menmen, vad kan jag göra åt saker? Bara hoppas på att det blir bättre så att jag kan gå ut eftersom att jag har vilodag. Träningsvärken från gårdagen smyger sig på mer och mer för varje minut som går, men det är bara najan. No pain no gain, you know. 
Står för tillfället med min tredje kopp grönt te för denna morgon, steker pannkakor som jag ska överraska mina syskon (Det är ju ändå lördag, så tänkte vara extra snäll) och dansar till gamla Carola låtar. En helt ok morgon faktiskt.
Trodde ni verkligen jag hade glömt att äta frukost? Ojojoj, inte bra. Skoja, jag åt denna ↑ otroligt goda skapelse till frukost. Ugnsbakad pärongröt toppat med kvargkesoröra. Detta var jättejättejättegott, ska absolut göra det oftare och även testa fler varianter av ugnsbakad gröt.
 
Du behöver:
1dl fibergryn
1/2 mosad banan
2 äggvitor
2 msk mjölk
1 msk jordnötssmör
1/2 tsk bakpulver
1/2 päron
 
Kesokvargröra:
1 msk keso
1 msk kvarg
1 tsk kanel 
1 tsk kokosflingor
 
Hur gör du?
- Sätt på ugnen på 200*C
- Blanda alla ingredienser för "kakan" och skör päronet i små bitar som du sedan tillsätter i smeten.
- Häll över smeten i en liten ugnssäkerform och ställ in i ugnen i 15-20 minuter, jag hade den inne i 17 minuter.
- Blanda under tiden ihop röran.
- Ta ut gröten och toppa med röran, alt. något mer.
- Servera och njut!


» Hanna

Hon tackar !
Gud så gott de där såg ut! :d

2014-05-31 // 12:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback