- Blev inte riktigt som jag tänkt.

Somade inte 22.00 går, jag somnade runt 00.45 istället. Men jag är vaken, pigg och glad. Har till och med hunnit att cykla till affären för att köpa lite livsmedel och även fixat en galet mättande frukost.
Idag är det fredag men även legday, så otroligt taggad. Ska prova lite nytt b.la dropset i knäböj, som Oscar tipsade om igår. Så att vädret är lite trist gör mig inte så mycket, då kan jag stanna längre på gymmet och verkligen fokusera. 
Ska ladda upp lite extra genom att titta på lite träningsvideos och sedan runt 13.00 möter jag Ilze och Tilda vid gymmet, så det blir najan.
Imorse åt jag en otroligt mättande frukost, alltså verkligen, sitter nu galet mätt. Den var god och även mamma tyckte det. Vet inte riktigt vad jag ska kalla det men typ ugnsbakad kokos-och-blåbärs gröt med kinde of cheesecakalager.
 
Du behöver:
Kakan:
0,75dl fibergryn
1 msk kokosmjöl
1/2 tsk bakpulver
1 dl vatten
1 äggvita
lite salt
torkade blåbär.
 
Överlagret:
Två stora msk naturellkvarg.
1 msk kokosflingor
1 tsk vaniljpulver eller kanel
1/2 msk kokosolja
 
Hur gör du?
- Värm upp ugnen på 225*C
- Blanda alla ingredienser för kakan i en bunke/skål. Häll sedan över till en ugnssäker form. Tänk på att den ska vara ganska liten så att kakan inte blir för torr/tunn.
- Tryck ned några blåbär i smeten.
- Ställ in i ugnen i ca 8 minuter.
- Undertiden blandar du ihop alla ingredienser för överlagret.
- När du tagit ut kakan, låter du den svalna lite lätt och sedan lägger du på över lagret på kakan. Toppa med lite fler torkade blåbär, ät och njut!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback