- 4/5-14, mage.

Har en hatkärlek till magträning, det är svettigt, jobbigt, roligt, gör ont - på ett skönt sätt och känslan sen efteråt, när magmusklerna är helt döda är galet nice, haha. Men det kanske bara är jag som känner så. Provade vissa nya övningar igår också, tekniken kanske inte sitter så jättebra, men det kommer, det kommer.
 
Passet igår:
Cable crunches.
4x15 - 32,5kg
3x10 - 35kg.
Benlyft liggande på bänk.
5x25 - 12 sek vila mellan varje set.
Total abdominal - maskin.
3x50 - 30kg.
4x30 - 42,5kg.
Hängande benlyft med böjda knän.
Åt sidan: 3x12 - åt varje sida.
Raka: 3x12
Hopp i roddmaskin.
5x20 - 10 sek vila mellan varje set.
Sneda situps med viktplatta.
4x50 - 10kg
Rumplyft "Ljuset". 3x20
↓↑ jag varvade mellan dessa, alltså ett set av ena och direkt efter ett set av det andra, brände riktigt mycket!
Core övning "Cykel". 3x35
Bergsklättraren.
5x20 - 10 sek vila mellan varje set.
Sidoböj.
3x30 - 20kg.
 
Avslutade detta pass med 20 minuter på crosstrainer också. Jag gillar egentligen inte att köra kondition inne på gymmet, förutom gruppassen som finns. Väljer helst att spring, gå, köra intervaller osv. ute. Dels för att jag blir så rastlös inne på gymmet då det enda man ser är sig själv i spegeln och ute ser man så mycket mer så man tröttnar inte och orkar därför längre.
Men iallafall, igår var jag så galet sugen på att köra crosstrainer så jag gjorde det helt enkelt. För några månader sedan tyckte jag att 4 minuter var jobbigt och jättetråkigt. Men igår så kändes 20 minuter relativt lätt och jag älskade det. Samma motstånd och samma hastighet som för några månader sen. Det kändes bra!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback