- Microkaka, äpple och kanel.

Som jag trodde imorse har jag spenderat min dag med att spela spel med 6:orna. skoj, wihoo. När jag cyklade hem hann jag precis innanför dörren innan det började ösa ned. Har fått i mig lite (läs mycket) mellanmål och ska nu ta det lite lugnt, eftersom att jag är otroligt trött, haha, alltid så dem dagarna jag inte tränar.
 
Eftersom att jag har vilodag idag laddar jag upp med extra mycket mat, dels för att musklerna byggs upp under vila (hoppas jag att ni visste, hehe) då behövs det ju energi men också för att ha energi till morgondagens pass. Så snälla, snälla, snälla glöm inte att äta. Jag kan lova er att ↑ bara var en del av mitt mellanmål, åt även rejält med lunch, så hoppas verkligen på ett bra pass imorgon.
 
Äppelpaj med kanel, 1 portion:
1 msk naturell kvarg/yoghurt
1 msk mandelmjöl
1,5 msk kokosmjöl
1 äggvita
2,5 msk vatten eller mjölk
1 msk sötning (jag hade 1/2 msk agavesirap)
1/2 tsk bakpulver
1/2 hackat äpple
kanel
 
Hur gör du?
- Blanda samman alla ingredienser, hacka äpplet och till sätt även det.
- Häll över smeten i en form eller en skål.
- Skär några bitar till av äpplet som du trycker ned.
- In i micron i 1-3 minuter.
- Servera med vad du vill, jag toppade bara med kokosflingor.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback