- Mina favoriter

Kan nu säga att jag iallfall har köpt hälften av alla julklappar. Börjar blir lite stressad, ynka 12 dagar kvar. Men det blir nog bra ändå, såg några bra saker när jag var på stan med Albin igår. Senare mot kvällen kom även Ilze förbi och jag fick umgås med båda mina favoriter.
 
Godmorgon kära ni. Idag är det en ny dag, fredag, 12 december, 1 vecka kvar till jullov och 1 dag kvar till helg. Hur mår ni? Jag hoppas att ni mår bra. Jag vaknade upp på ett bra humör, för idag händer det massa roliga saker. Lucia på skolan, improvisera ihop en rättegång i tingsrätten på juridiken (hur spännande?) följt av ett mag+konditionspass på gymmet och sedan middag med la familia samt julteater. Hoppas att ni har massa skoj inplanerar för idag och inför helgen.
Imorse blev det en kokosmuggcake med äpple och jordöttssmör. Koksistensen var perfekt och mina smaklökar dansade på allvar runt i min mun. Ni som gillar kokos kommer absolut att gilla denna:
 
Kokosmuggcaka:
1/3 dl kokosmjöl
1/2 tsk bakpulver
3 msk naturell kvarg 
3 msk mjölk 
1 äggvita
1 msk kokosflingor
2-3 tsk sötning (agavesirap, honung, stevia)
1/2 äpple
 
Hur gör du?
- Rör ihop alla ingredienser förutom äpplet.
- Skär äpplet i små bitar och blanda ned.
- Häll över i en annan skål och ställ in i micron på högsta effekt i 3 minuter.
- Ta ut och lägg upp på en tallrik, servera med t.ex jordnöttsmör.
 


När kommer frågestundens svar?

2014-12-12 // 14:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback