- Jul i vårt hus/Ugnsbakad saffransgröt

Godmorgon mina kära vänner. Halva veckan är snart över och tre ynka dagar till helg. Sedan är det bara en vecka kvar till jullov och om exakt två veckor vaknar vi upp på julaftonsmorgon, så mys. Igår kväll låg jag och läste, lite länge. Trodde att jag skulle vara extremt trött nu när jag vaknade, men är piggare än vanligt och har dessutom en grov träningsvärk i ländryggen, har aldrig haft så grov förut, haha.
 
 
Under tiden som jag duschade av mig lite stod denna ↑↓ goda skapelse i ugnen. Ungsbakad saffransgröt. Det var verkligen himmelskt och super gott, tycker absolut ni borde prova, speciellt nu innan jul.
Dagen i skolan idag blir förhoppningsvis kort, om det blir som planerat: att vi som höll tal i måndags får sluta innan lunch. Då får jag se om jag äter lunch hemma eller i matsalen, sedan bär det av till gymmet för LEGDAY, wihoooo, så taggad!!
Ugnsbakad saffransgröt:
1dl havregryn
0,5g saffran (1 paket)
1krm bakpulver
2 msk naturell kvarg
2 äggvitor
1/2 - 1 msk sötning (jag hade agavesirap)
2 msk russin
1 skvätt mjölk
 
Hur gör du?
- Blanda ihop alla ingredienserna.
- Häll över i en ugnssäker form och toppa med några fler russin på toppen.
- Ställ in i ugnen som är upvärmd på 200*C, i ca 10-13 minuter.


Så gott med saffransgröt. Det har jag aldrig provat förr faktiskt. :)

2014-12-10 // 09:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback