- "Jag vill att träningen ska ge mig en kick."

Mogonens konditionträning gjorde verkligen som rubriken lyder. Har varit på väldigt bra humör hela dagen och energin har varit på topp. Hela dagen har rullat på bra, den enda mindre bra med denna dag är att jag fått ännu ett dåligt betyg i spanska, förstår inte vad det är för fel jag gör.
 
Var inte alls på något bra humör efter det, men tog mig till gymmet. Där bemöttes jag varmt av personalen, stoppade hörlurarna i öronen och kickade igång ett gymt pass för axlar + armar. Körde även 20minuter kondition på löpbandet. Helt sjukt vad jag har börjat älska konditionsträning. Förut orkade jag inte ens stå på löpbandet och springa i 10 minuter för att det blev så tråkigt, men idag var 20 minuter inga problem. Härligt.
 
Har precis ätit en grymt god middag, kycklinggryta, rostade rotfrukter och färsk sallad.Önskar att jag kunde skriva att jag bara ska lägga mig under täcket och ta det lugnt, men icke. Imorgon väntar ett naturprov som jag måste plugga till. Men innan det väntas även ett tidigt ryggpass, så ikväll ska jag lägga mig tidigt. Hoppas att ni haft en toppenstart på veckan.
Passet idag såg ut såhär:
Uppvärmingsövning
1x12 - 2,5kg
1x12 - 3,75kg
1x12 - 2,5kg
Hantellyft (i superset med militärpress)
4x12 - 4kg
Militärpress (i superset med hantellyft)
2x12 - 12,5kg
2x10 - 15kg
Axelpress med hantlar
2x12 - 6kg
2x12 - 7kg
Omvända flyes med skivstång
2x12 - 10kg
2x12 - 12,5kg
Push down
1x12 - 10kg
3x12 - 12,5kg
Hantelpress - bakom huvudet
2x12 - 9kg
2x12 - 10kg
Skivstångscurl
1x12 - 10kg
3x12 - 12,5kg
Hummercurl
1x12 - 4kg
3x12 - 5kg
 
Kodition på löpbandet:
10 minuter - 10km/h
5 minuter - 11km/h (spring 50 sek, vila 10sek)
4 minuter - 12 km/h (spring 50sek, vila 10sek)
2 minuter - 15 km/h
 
Anledningen till vilan är för att jag ska få in lite av intervall-form. Nästa gång jag kör detta ska jag öka hastigheten eftersom att detta inte tog helt död på mig. Men jag ville se hur mycket jag orkade. Men detta är ett starkt tips till er som vill prova. Man blir inte uttråkad och svetten bara rinner.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback