-blåbär- och bananpannkakor

Godmorgon finisar! Har ni haft en bra start på lovet?
Det har jag, var hemma hos Johan tillsammans med Albin och några fler. Med massa prat, skratt och lekar. Kom hem runt 00-tiden och slockande nästan direkt. Men har sovit otroligt bra inatt, dock så vaknade jag redan 8.50, men vad kan jag göra åt saken? Det är så jag är, en morognmänniska. Istället för att tjura gick jag upp och fixade en riktigt god frukost för att fira in den första dagen av lovet. Blåbär- och bananplättar, som jag fotade framför det gröna gräset. Vart är snön?
 
Idag är iallafall planerna att ta en vilodag och att julbaka en massa, godis, lussekatter och pepparkakor. Vi ska även åka iväg och köpoa en gran idag, en äkta, wihooo, som jag längtat. Vi har inte haft det på flera år, men har äntligen lyckats övertala pappa. Ska ni träna idag, eller ska ni julbaka som jag?
Blåbär- och bananplättar:
2 äggvitor
2 msk havregryn
1 mogen mosad banan
1-2 nävar fryst blåbär
 
- Blanda ihop alla ingredienser och stek på medelvärme.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback