- Andra advent

Här har det ekat tomt ett tag känner jag. Men jag har haft fullt upp hela tiden. Har hunnt med att bli fotad på gymmet till intervjun jag gjorde, checkat av ett grymt magpass samt konditionspass, umgåtts med Elin och Sophie - förökte oss på att bygga ett pepparkaks hus, pratade och skrattade i mängder, sov med Albin, varit en runda på stan för julklappar, lunchdejtat på chilli namnam och varit på en litauisk julfest tillsammans med pappa. Jag trode inte festen skulle vara så rolig så jag hade packat ned alla skolsaker, men dem rörde jag inte ens. God mat, skratt och mycket dans, är vad kvällen bestod av.
 
Sitter ni i endast en tjocktröja med en stor kopp te och två ljus tända bland adventsljusen. Ska strax skriva klart mitt tal i svenskan, det handlar om styrketräning. Har inte så mycket kvar men vill finslipa lite. Har planerat att besöka gymmet senare också, har dock inte riktigt bestämt mig för vad jag ska köra, haha. Hoppas att ni haft en grym helg och att den fortsätter så!
Frukosten idag bestod av hallonkvarg, toppat med hallon och lite nötter. Grönt te och ett "Bröd" jag bara exprimenterade ihop. Dock så blev det galet gott och smakade pepparkaka, det passar ju bra, dagen till ära.
 
Recept på brödet (1 portion):
1 mogen banan
1/2 dl havregryn
kanel
pepparkakskrydda
1 krm bakpuler
 
Hur gör du? 
- Värm upp ugnen på 200*C
- Mosa bananen och blanda med resten av ingredienserna.
- Klicka ut smeten i två delar och forma dem runda.
- Grädda i mitten av ugnen i ca 10 minuter.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback