- Älskade fredag

Godmorogn kära vänner. Visst är det härligt med fredag? Ja, det kan man ju tycka. Dock så har jag ett svenska tal jag måste skriva klart och träna på innan måndagmorgon, så det är lite av vad jag kommer att pyssla med i helgen. Annars har jag massa annat som är planerat och hoppas att det blir av.
Vaknade på en riktigt bra humör och alarmet ringde på en väldigt bra tidpunkt. Satt och åt en mys-frukost i min ensamhet och kan tala om att mugcaken jag åt var bland det godaste jag någonsin skapat till frukost. 
 
Idag väntar 4 korta lektioner i skolan innan jag drar iväg till gymmet för fotografering samt ett pass för mage och kondition, grymt motiverad men är lite osäker på vad jag ska köra för övningar.
Senare ikväll ska jag också träffa Sophie och Elin, så det blir skoj!
 
Mugcake med smak av pepparkaka:
1/4 mogen mosad banan
3/4 dl havregryn
1ägg/2 äggvitor
1 krm bakpulver
1 tsk kanel
1/4 tsk pepparkakskrydda
 
"banansåsen"
1/4 mogen banan
2 msk naturell kvarg
1 tsk kanel
 
Hur gör du?
- Blanda alla ingredienser för kakan och häll över i en skål eller mugg
- Ställ in i micron på högsta effekt i 2-5 minuter (beroende på micro)
- Under tiden blandar du ihop såsen.
Ta ut kakan och lägg över på en tallrik, häll på såsen och tillsätt en frukt. B.la persimon (min favo) var galet gott till detta.
 
När Albin ser detta kommer han säga något liknande som "Emilija, det ser typ ut som katt-/hundmat". Yes, det gör det, men jag kan lova att det smakar 1000x bättre.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback