- Monday morning

När jag igår fick veta att det skulle bli sommarens varmaste dag idag, ställde jag klockan på 7.45. Varför? För att jag kände att det var länge sedan jag var ute på en pw och ville göra det. Så när klockan ringde drog jag på mig mina shorts och ett linne, samt stoppade in hörlurarna i öronen. Gick en timmas pw med en vattenflaska och Mathildas och Andreas podcast, så härligt och perfekt varmt ute.
 
Har precis ätit världens godaste gröt, vet inte om det verkligen var så eller om det var om jag hungrig. Men gott var det iallafall. Om ca 20 minuter ska jag dra md mig Ilze till gymmet för att köra ben+mage. Hoppas ni får en toppendag i värmen!
 
 
Gröten:
3/4 mogen banan
kanel
salt
1dl fibergryn
2dl vatten
1 äggvita
 
"Frosting/sås"
1/4 banan
1dl naturell kvarg
1 msk kokosflingor
kanel
lite kallt vatten
 
Hur gör du?
- Mosa bananen och blanda med kanel.
- Häll på fibergryn, salt och vatten.
- In i micron på 2-2,5min
- Gör under tiden "såsen", Mosa bananen och blanda med resten av ingredienserna.
- När gröten är klar, ta ut den och rör ned äggvitan tills den blir tillagad.
- Häll på frysta hallon på gröten och sedan såsen på hallonen och toppa med mandlar eller andra nötter/frön.


Mums!

2014-08-04 // 09:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback