- Ohh myy gaash!

Halloj! Allt bra med er?
Med mig är det toppen, lite trött bara. Men det är inte så konstigt, första dagen efter lovet ju. Förutom skolan har jag hunnit med en pianolektion som gick jättebra. Har även hunnit med att fixa nötfärssås
till middag, och oh my gaaaash vad gott det var, så det blev lite till efter denna portion ↑.
Är precis hemkommen från en cykeltur till och från ica, där jag köpte ingredienser, för nu är det så att jag ska baka proteinbars och chokladbollar, hihi.
 
Nötfärssås:
1kg nötfärs
2 gula lökar
1 stor riven morot
500g krossade tomater
6 stora champinjoner
salt
peppar
Kvarg/turkisk yoghurt
 
Hur gör du?
- Hacka löken och fräs i en stekpanna.
- Tillsätt nötfärsen och stek ett tag.
- Tillsätt de krossade tomaterna, lite vatten, en riven morot salt och peppar. Låt puttra ett tag.
- Skär champinjonerna i bitar och tillsätt dem.
- Låt såsen stå och puttra ett tag.
- Ta bort från plattan och blanda med kvarg/turkisk yoghurt.
- Servera och ät.
Gott, snabbt och enkelt!


Men åh så gott det ser ut :D

svar: åh tack fina du!! ❤

2014-04-22 // 19:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback