- Idag är det ingen vanlig dag, för idag..

.. är det min fina mammas födelsedag, 37 år. Så jag tycker att alla kan skriva grattis, hihi. Självklart fick hon frukost på sängen av mig och mina syskon. Ugnsbakad avokado och ägg, frukter med mörkchoklad, en bakelse och surdegsbröd med ost och gurka. Grattis världens bästa mamma!
Jag har sett på instagram hur många gör såkallad "protein-fluff" men då använder de sig av kaseinprotein-pulver, men eftersom att jag inte har det så har jag inte gjort det. Men var så sugen att testa göra en egen variant imorse, utan pulvret och det blev riktigt bra! Med smak av banan och choklad. Det blir väldigt gott speciellt när konsistensen är fluffig, haha.
 
Du behöver:
1 äggvita
1 1/2 dl kvarg
1/2 banan
1 - 1 1/2 msk kakao
 
Hur gör du?:
- Vispa äggvitan hårt med en elvisp tills det blir fluffigt i en bunke.
- Tillsätt försiktigt bananen och forstätt att vispa.
- Tillsätt kvarg och kakao, vispa tills du får till det som en smet.
- Häll över i en skål och ställ in i kylskåpet i några minuter, jag ställde in den i ca 10 minuter.
- Ta ut och toppa med vad du vill eller ha det som topping på gröten. Jag toppade med hallon och kokosflingor.
- Klart, ät och njut!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback