- Två pass, ett inlägg

 Det är en trött Emilija som i skrivande stund sitter ihopkrupen under täcket med en ekonomibok framför sig. Efter en lyckad dag i skolan, 1 kondispass och 1 benpass är jag, inte helt, men slut i kroppen. Har avnjutit en superdupergod middag och jag längtar ihjäl mig till morgondagens matlåda då den finns även där. Kan ni gissa vad det är? Jaa, bönpasta med köttfärsås, en improvisation faktiskt! Har även chillaxat lite med min far framför lite serier. Myspys. Fast dagen börjar leda mot sitt slut och jag laddar upp inför morgondagen. Kramis.
 Konditionspasset på idrotten idag var långdistans-intervaller. Det gick lite segt men jag tog mig igenom det. Vet inte ritkigt varför det gick sämre idag, kanske för att jag inte är helt återställd än, vem vet? Upplägget blev iallafall 2km löpning, 1km pw, 2km löpning, 1km pw, 1km löpning.
 
Distans: 7km
Tid:42:18 minuter
Snabbast km, löpning: 4:45 min
Snabbast km, pw: 8:24 min
Maxtempo: 3:30
Väder och underlag: Kyligt men soligt. Asfalt.
 
Benpasset däremot gick superbra. Provade b.la ett nytt superset och jag är helt fast. Idag var det mest fokus på baksidalår och inte speciellt mycket på rumpisen, det kommer nästa benpass, yey. Sedan jag började träna ben x2 varje vecka har jag börjat uppskatta dessa pass mer eftersom att det inte känns då tvingat. Förstår ni vad jag menar? Hur som helst såg passet ut ungefär såhär:
 
Knäböj i smithen - 5set x 20reps 
Raka marklyft med hantlar + Goblet sumosquat - 5superset x 12reps på varje
Benpress - 5set x 12 reps 
Raka marklyft i cable - 5set x 12reps
Stående enbenscurl i cable - 5set x 12reps
Vadpress - 4set x 15reps + 1set x 25reps



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback