- Redjuice

Det börjar bli en massa juicer här på bloggisen. Anledningen? Det är så otroligt coolt att man kan kombinera alla olika samker till något smaskigt. Tycker ni att det är något intressant eller bläddrar ni oftast förbi dessa inlägg? Meddela mig gärna, för tycker ni att det är dötråkigt så slutar jag med det!
 
Hur som helst så kommer ännu en juice här iallafall. Denna var verkligen top notch. Vi satt alla fyra runt vårat vita matbord och njöt av denna goding i martini-glas. Perfekt! Färgen ska vi inte ens tala om. Hur härligt är den inte?
 
Du behöver:
2 färska rödbettor
6-7 selleristickor
3 stora morötter
3-4 äpplen
1/2 citron
skvätt kärlek
 
- Stoppa ned i juicecentrifugen. 
 Äpplen, morötter och citron har ni redan fått veta vad de gör gott men här kommer:
 
Rödbettor: Smaken av detta blir mjuk och fyllig. Innehåller en drös vitaminer så som  C-vitamin, järn och ­folsyra. Jag själv har märkt att rödbettan har en väldigt rensande effekt, alltså får bort massa slaggprodukter som våra kroppar inte mår bra av. Samtidigt ökas syreupptagningen vilket är viktigt i vår träning så att vi blir mer uthålliga.
 
 Selleri: Ger juicen en frisk smak kombinerat med de andra ingredienserna. Dessutom är kalorisnålt, alltså ett bra snack till personer som dietar. För juicen är den bra eftersom att det innehåller mycket vätska. Fördelarna med selleri är att den håller matsmältningen i styr, balanserar blodsockret och motverkar inflammationer och innehåller ämnen som skyddar hjärnan och ­nervsystemet. Förutom detta innehåller det också väldigt mycket B- och C-vitamin. B-Vitamin är viktigt att äta mycket av om du ej äter bröd.
 


» Ellen

Jag läser dem, men har ingen centrifug hemma, så blir ju inte att jag testar. Men vackra bilder så fortsätt gärna :)

Svar: Härligt! Då fortsätter jag med dessa 😃
Emilija Romaite

2015-09-24 // 12:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback