- Oopsies, lchf-bröd

Dessa godingar fixade jag snabbt ihop för någon dag sedan. Jag hittade receptet på bloggen "56kilo" och dett är ett LCHF-bröd, alltså lågt kolhydrats-innehåll. De har en annorlunda smak men både jag och min bror tyckte väldigt mycket om dessa. Vågar ni prova?
 
Du behöver (för 7-8st):
3 ägg
100 gram philadelphiaost (jag använde den lägre fetthalten)
1 nypa salt
1/8 tsk vinäger
(för lite brödigare konsistens 0,5 msk fiberhusk + 1 tsk bakpulver)
ev. vallmofrön eller chiafrön
 
- Värm upp ugnen på 150*C
- Separera äggvitan från äggulan.
- Vispa äggvitorna hårt tillsammans med salt och vinäger.
- Vispa ihop philadelphia, bakpulver och fiberhusk till en jämn smet.
- Vänd ned äggulaglandningen i äggvitorna försiktigt och rör om LITE. 
- Klicka ut detta i 7-8 klickar på ett plåt med bakplåtspapper, strö över lite frön och grädda i mitten av ugnen i 20-25 mintuer. Servera sedan med skinka och gurka, smakar utsökt!
 


Tror du man kan skippa vinägern?

2015-09-11 // 06:36:42

Tror du man kan skippa vinägern?

Svar: Jag vet faktiskt inte :/ jag tror att det är vinäger som gör att den håller sig "fast" men man kan ju alltid prova :)
Emilija Romaite

2015-09-11 // 06:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback