- Mål inför vecka 39.

Vi har nu gått in i en ny vecka. Känner mig riktigt pigg och utvilad eftersom att jag faktiskt klarade av att vila hela lördagen - det var nog behövligt. Veckan som väntar har en hel det äventyr, utmaningar och roligheter att erbjuda. Som vanligt sitter jag på söndagskvällar och lägger upp nya mål som jag ska bocka av. Denna söndag var inget undantag.
 
Inte stressa upp mig
Denna vecka har jag ganska mycket i skolan, på söndag ska jag springa och jag vill ladda upp och prestera så bra som möjligt på de båda ställena. Därför kommer det lätt bli så att jag stressar upp mig. Målet blir därför att inte stressa upp mig genom att planera saker och ting. 
 
Fokusera på löning
Som tidigare nämnt, på söndag smäller det - då jag ska springa mitt första lopp. Denna vecka har jag tänkt på att fokusera på långdistans instället för intervaller, just för att låta kroppen bli mer van vid att springa långt.
 
Extra positiv
Förra veckan och veckan innan det hade jag en dipp i mitt liv. Just nu mår jag helt prima men några stycken i min omgivning känner sig lite nere. Därför ska jag vara extra positiv för att kanske kunna smitta av mig lite.
 
Skippa prestationsångesten
Jag mår lätt dåligt om jag känner att jag misslyckas med något. T.ex springer för långsamt eller skriver ett dåligt prov. Denna vecka har jag två prov och 1 inlämning samt ska tävla. Ångest, ångest och ångest tänker min hjärna - men icke. Det får gå som det går. Jag ska försöka vara så påläst som möjligt inför proven, träna mentalt och bara köra.
 
Vad har ni för mål denna vecka? Det behöver inte vara stora saker utan bara några små som sker i vardagen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback