- Magisk köttfärssås

Det borde finnas en varningsskylt för denna eftersom att den är så otroligt god. Ni vet köttfärssåsen jag var helt förälskad i? Jaa, den som jag åt med bönpasta och sallad. Den tänkte jag dela med mig med er. Är ni taggade?! Superenkel och ingrediens-snål.
 
Du behöver (ca 5 portioner):
800g nötfärs
15 champinjoner (valfri mängd, haha)
1 gullök
1 burk vita bönor i tomatsås
Svartpeppar, havssalt
 
Hur gör du?
- Skiva champinjonerna och hacka löken. Börja med att steka champinjonerna på högsta effekten en stund, tills de fått lite färg. Tillsätt sedan läken och fräs en stund.
- Tillsätt nötfärsen och stek tills den är genomstekt. Häll sedan i bönorna samt kryddorna. Låt puttra en stund och sedan är det klart. Hur enkelt? Men så jäkla gott, är helt hypad. Till detta skulle jag rekomendera en fräch sallad och bönpasta gjort på sojabönor. Mums!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback