- Frågestund, del 1.

1. brukar du ibland träna lite för ofta så att du inte hinner träffa dina vänner? 
Nej, jag har lärt mig att prioriter mina vänner och andra saker framför träning, om jag känner att det är roligare. Ofta har jag flyttat träningspasset till senare på kvällen alt. eftermiddagen.

2. jag personligen älskar att fika, brukar du fika med dina vänner och tar du isåfall endast vatten då för att vara nyttig? 
Alltså jag har inte så jättemånga vänner som gillar att fika, haha. Ibland händer det att Albin och gänget drar ned på stan så fäljer jag med och dricker kaffe, kanske tar en smörgås. För någon vecka sedan fikade jag med Ilze och vi båda tog en smörgås. Jag tänkte inte ens på att fråga om jag kunde få grovt bröd, det visade sig vara ljust men det gjorde mig inget. På helger om vi är på ett fik brukar jag ta någon bakelse. 

3. tränar du även fast du har mens och kan göra ett lika bra pass för det? 
Jajamensan, det är inga problem. Detta kanske låter superkonstigt men jag har mina bästa pass under den tiden då jag har mens. 
4. Min föredetta pojkvän gillade inte mig för att jag ville ha magrutor och tränade mycket mage. Vad tycker din pojkvän om det? 
Min pojkvän tycker inte att det är speciellt attraktivt med väldigt synliga och tydliga magrutor. Då tänker han (vi) på magrutor som killar har lättare att få. Fast konturer av magrutor är en annan femma. Vilket jag än har sa Albin att han ölskar mig som jag är.  
 
5. Hur är du som person? Framåt och pratglad och hur gör du när du träffar nya människor och prata med på gymmet? 
Oj.. Jag är väldigt ivrig, energisk, pratglad, social, lätt att prata med folk, strukturerad, ansvarsfull, glad/positiv, bestämd, envis, sprallig och lättirriterad. 
Helt ärligt så ställer jag en helt random fråga till personen som sitter bredvid mig i sofforna på gymmet. Känner jag att denne tycker att det är obehaglig så slutar ajg, annars fortsätter jag. Däremot så kan jag vara lite blyg när jag träffar nya människor utanför gymmet. Då brukar jag inbilla mig att jag är någon annan och bara spela med, det brukar bli bra.

6. Ditt mål med träningen?
Att må bra, bli stark, fortsätta ha kul, (se bra ut) och kunna fortsätta motivera. 
7. Du tränar ju flera dagar i rad, hur gör du med att tvätta håret? Gör du det varje dag eller tränar du lite lugnare dagarna du inte ska tvätta det?:)
Ofta, i pincip varje pass blir jag svettig. Då sköjer jag igenom det utan att ha shampoo eller balsam. Vissa dagar har jag endast balsam på topparna och sedan var 2-3 dag tvättar jag håret ordentligt. :D
 
8. Jag tränar, men skulle gärna vilja hitta motivation till att gå ut en sväng innan t.ex skolan osv. Men jag hittar ingen motivation alls, har hänt kanske en gång i hela mitt liv att jag gått ut på morgonen haha. Men min fråga är hur gör du för att orka? :)
Jag går ut och går för att ha energi och ork till skolan. Det är min motivation - att jag vet att jag kommer vara piggare och må bättre. Dessutom lägger jag mig hyfsat tidigt och är ganska känslig mot koffein så en kopp te eller kaffe fungerar också. :)
 
9. Vad är din högsta dröm i livet?
Att tjäna 100 000kr i månaden efter skatt. För att kunna resa, skämma bort min familj (haha), renovera min ingifta fasters kök och inte vara ekonomisktberoende. Dessutom vill jag resa så mycket som möjligt och hoppa bungyjump samt fallskärm.
 
10. Vad vill du jobba med när du ska börja arbeta?
Jag har ingen aning om vad jag ska jobba med men jag ska ha ett eget företag.
 
11. Godis eller glass?
Glass! Alla dagar i veckan.
 
12. Vilken är din favoritmat?
Kyckling och rotfrukter :D
 
13. Skulle du vilja åka på språkresa igen och i så fall vart?
Absolut det skulle jag vilja. Denna gång skulle det nog vara till Australien.
14. Skulle du kunna tänka dig att agera coach över mejl anonymt till någon? Skulle verkligen behöva det men vågar inte träda fram tyvärr. 100kg närmar sig och jag skulle vilja ha din peppning i min resa mot en mindre kropp😐
Ja absolut skulle jag kunna göra det. Fast du måste ha i åtanke att jag inte alls har någon utbildning eller något. Du kan höra av dig till mig → [email protected] så kan vi höras mer! Kram.
 
15. Vill du komma och testa taekwondo med mig i Gnesta? :)
Haha, visst varför inte? :)
 
16. När man gör bananpankakor vilken värme steker man på?
På medelvärme dvs. 2 av 3 eller 6-7 av 12.
17. Vad är superset?:)
Jag har skrivit ett inlägg om det. Vet inte riktigt om det kommer att publiceras innan eller efter detta inlägg. Så antigen får ni bläddra ned 1-2 inlägg eller så kommer det inom kort.
 
18. Har du några utseende mål med träningen?
Alltså detta är så komplicerat. För det varierar från dag till dag. Vissa dagar får jag ryck och bara: åh nu jävlar kör jag gärnet bli det samhällets ideal vill. Andra tagar tänker jag: Vad håller jag på med? Varför ska jag anpassa mig efter samhällets ideal? Och andra dagar vill jag bara må bra.
 
19. Vad fokuserar du på och varför? 
Att få kontakt med musklerna och bli stark. För att musklerna byggs och formas som bäst när tekniken utförs på rätt sätt och du får kontakt. Om du menar muskelgrupp är det rumpan, gluteusmaximus. Varför? För att jag inte vill ha en platt rumpa, hehe....

20. Sen hur träffades du och din kille? :)
Det började natten till 3 Januari 2014 (varför kommer jag ihåg datumet??) när Albin var med sin kompis som skrev till mig från Albins telefon fast på ett "oseriöst" sätt. Jag vaknade på morgonen och fortsatte att skriva med Albin (för jag tror att det var han som skrev då?). Efter att ha skrivit i några veckor frågade Albin om jag ville med och åka pulka. Vi var ute några timmar. Det var dessutom då jag insåg att allt inte handlade om mat och träning, utan att jag faktiskt kunde ha kul på kvällar också. Vi fortsatte att umgås, några gånger i veckan träffades vi och bara pratade (??). Vi började även umgås i ett litet gäng som vi nu har döpt till "Muppgänget". osv. osv. I Juli åkte jag till USA. Efter USA, umgicks vi i några dagar tills vi låg bredvid varandra i hans säng och han frågade om jag ville bli hans flickvän. Ojsan.. nu fick du läsa hela historien. :D
 Del två av frågestunden kommer komma upp om några dagar, så håll ut! Tack såååå jättemycket att ni tog er tid till att ställa frågor. Ni är bäst!



Hoppas du får en bra helg! Några planer? kram!

2015-05-15 // 10:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback