- En shoot om dagen är bra för magen..

..Fast inte bara för magen. Denna "Vitaminshoot" gjorde jag till frukost. Enkelt, snabbt och nyttigt. Vad mer begär vi? Jo att den ska vara god, vilket den var också. Endast två ingredienser. 1 apelsin och 1 röd grapefrukt sedan om du vill ha den kall är det bara att i isbitar. Mixa. Klart! Detta blir ca 8dl beroende på hur stora frukter du använder. Jag drack tre småglas och ställde sedan in resten i kylskåpet så att jag har till ikväll och imorgon. Denna shoot är proppad med nyttigheter och är riktigt bra för många saker.
 
Fördelar med grapfrukt:
〉Du håller dig mättare längre eftersom att hungerkänslan minskar. 
〉Samtidigt ökar denämnesomsättningen.
〉Säker kolesterol med ca 15% och därmed skyddar hjärtat.
〉Proppat med C-vitamin som är bra för b.la huden/pigmentet och även immunförsvaret.
〉Underlättar att gå ned i vikt om du äter en halv grapefrukt innan varje måltid (engligt en studie som gjordes under 12 veckor).
〉Kollagen är ett protein som finns i grapefrukten och gör så att huden håller sig slät och motverkar rynkor.
 
Fördelar med Apelsin:
〉Ger dig bra kolhydrater som håller igång din ämnesomsättning.
〉Innehåller mycket Vitamin-B-1 som är viktigt för att det inte ska påverka organsystem,  huden, hjärt-kärlsystemet och nervsystemet negativt. Dessutom hjälper detta vitamin till med att bryta ned fett samt kolhydrater till energi.
〉Rikt på vitamin C och A. Vitamin A är bra för hudens cellväxt och Vitamin C är som tidigare nämt bra huden för att kollagen finns.
 

Jag ska vara ärlig. Till en början trodde jag inte att detta skulle bli gott. Fast denna kombination var faktiskt riktigt god. Dock så provade jag att tillsätta citron. Det var däremot inge vidare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback