- Våffeldagen

Idag har inte varit lika färgglad som frukterna på bilden. Det har varit en sådan dag då alla tankar och stress kommer ifatt mig. Dessutom är den en av dem mer känsligare dagarna och jag är så omotiverad på allt. Skolan gick lite segt med en svag huvudvärk som satt i hela dagen. Nu har den iallafall börjat släppa och jag har fått lite plugg gjort. Allt känns faktiskt mycket bättre nu. Är inte lika stressad och jag ser fram emot ett tidigt pass på gymmet imorgon. Jag tror att allt handlar om inställning och att man är envis, för det kan ni ge er på att jag är.
        Ni har väl inte glömt att det är våffeldagen idag? Har ni ätit några våfflor? Jag och mina syskon gjorde middag tillsammans och självklart blev det våfflor. Vi gjorde både paleovåfflor och vanliga som vi sedan toppade med massa god frukt. Visst ser det smarrig ut?
För 3 paleovåfflor:
3 ägg
1,5dl kokosmjölk
1,5dl mandelmjöl
1msk psylliumfrön eller fiberhusk
2msk kokosolja
salt
 
Hur gör du?
♦ Vispa ägg och kokosmjölk luftigt. Tillsätt sedan den smälta kokosoljan.
♦ Blanda alla torra ingredienser i en annan bunke och vispa sedan ned detta i äggsmeten.
♦ Smörj våffeljärnet med kokos olja. Smeten är lite tjockare än vanlig våffelsmet, så vi får hjälpa till att smeta ut den.
 
Receptet kommer HÄRIFRÅN och mamma gjorde exakt detta recept till mig en gång. Idag hade jag dock ingen kokosmjölk, så jag använde mig av cashewmjölk istället. Den blev väldigt, väldigt rinnig. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback