- Sjunde Mars Tvåtusenfemton

Efter en natt med mycket sömn och konstiga drömmar är jag pigg, men seg i kroppen. Skulle egentligen bara vilja gå ut och springa, svettas lite på gymmet eller gå på Ericas pass. Men icke. Jag har lovat både mig själv och Veronica att ta det lungt. Låta kroppen och psyket vila. Stoppa träningen innan det blir en drog igen. Dagens frukost blev kvargplättar som jag åt i sällskap med halva familjen. Sedan ville jag och Jacob fixa en lyxfrukost till resten av våra syskon så det blev amerikanska pannkakor, förvånade? De uppskattas iallafall. 
Kvargplättar, 1 portion:
50g naturell kvarg (motsvarar ca 1/2dl)
2 äggvitor
30g havremjöl (mixat havregryn)
1tsk linfrön
1tsk psylliumfrön
1/3tsk fiberhusk
kanel
en skvätt vatten
 
Hur gör du?
- Blanda alla ingredienser. Tillsätt ett skvätt vatten så att smeten blir lite tjockare än vanliga pannkakor.
- Stek sedan på medelvärme och servera med t.ex banan, hallon och keso.
 


Gott:)

2015-03-07 // 11:03:46

Mumsigt :D

2015-03-07 // 11:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback