- Q/A, kvarg och aminosyror

Kul med nya övningar :). Jag skulle tycka att det var jätte kul om du kunde göra ett inlägg med tips på vad man kan äta tillsammans med kvarg t.ex frukt eller något sådant, de skulle vara väldigt gulligt. Kram, ps. älskar din blogg den är motiverande :D
 
Börjar med att säga Tack så jättemycket!
Nu för tiden äter jag oftast bara naturell kvarg, då min pt sagt att jag helst ska inte ska äta den smaksatta. Nu tänker säkert många "Men naturell kvarg är inte gott och det är tråkigt!". Jag brukar dock smaksätta den själv med t.ex ekologiskt lakrispulver, vaniljpulver, kanel, banan, kako eller funlight. Det fungerar säkert också bra med proteinpulver, men eftersom att jag inte äger något så kan jag inte säga att det är gott!
 
Något man också kan prova är att mixa kiwi och apelsin som man sedan rör ned i kvargen, det mina vänner, det är riktigt gott! Som topping på kvargen kan du egentligen ta vad du vill, det du har hemma. För mig brukar det oftast bli hallon eller sharon men också: frön, nötter, banan, vindruvor, rivet äpple, päron, russin, torkad frukt, dadlar eller andra frysta bär!
 
Naturell kvarg kan du och äta till middag/lunch. Som sås (kvarg blandat med lite kryddor eller sötsur sås) eller istället för creme friech.
 
 Jag har en fråga angående aminosyror, får man någon energikick av att dricka det? Tänkte typ som celsius 
Din blogg är super!
 
Tackar och bockar för att du gillar min blogg, betyder så otroligt mycket!
Det finns olika sorters aminosyror. Vissa har koffein i sig och vissa inte. Då säger det sig självt att den med koffein får man väl mer energi av. Jag är dock lite fjantig av mig som tror att jag påverkas supermycket av koffein och inbillar mig att jag blir jättepigg. Haha, jag vet inte, jag kanske blir det ändå.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback