- Q/A. kissande hunden i liggande bencurl

Kan du visa bild på när du gör Kissande hunden i liggande bencurl?:) bara så du vet, du är GRYM!!
 
Börjar med att säga: Tack så jättemycket!
Well.. Jag har insett att denna övning inte heter "Kissande hunden i bencurl" haha. När jag inte vet vad de heter brukar jag namnge dem själv. Denna har ungefär samma princip som Kissande hunden men heter tydligen "Donkey kicks" hehe. Däremot så täkte jag visa den iallafall.
1. Ställ dig i samma position som i "Kissande hunden" dvs. på alla fyra. 
2. Ta upp ena benet/foten och placera den på kudden som finns. Sedan kickar du bara bakåt. Kör detta 4x12 på varje ben. Varje gång du har stärckt ut benet, spänner du lite extra i toppen och sedan sänker du sakta benet och explosivt upp igen. 
 
Ni hittar en video när jag utför denna HÄR!
 
För att det ska ta mer i rumpan - Placera foten så att det är lite senett. Alltså att benet är mer mot det är andra och att den är precis bakom rumpan. Förstår ni vad jag menar?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback