- Konditiondträna med hopprep

Något jag nu inser att jag har missuppfattat är att det inte krävs supertunga och intensiva pass hela tiden för att må bra. Variation är nyckeln till att få träningen till något roligt och inget tvång. Idag fick jag med mig pappa ut på en löprunda på 2,5km. Sedan fortsatte jag med 500 hopp med hopprep och sedan ännu mer hopprep fast i tabataform x2. Alltså arbetade jag 20sek, vilade 10sex x8. Vilade någon minut och upprepade detta. Det räckte för att jag skulle känna mig nöjd och avslappnad efter. 
 
Tabata-intervaller är nog min bästa vän här (inom träningen) då det tar och ger så fruktansvärt mycket. Har aldrig tidigare tänkt på att hoppa hopprep i sådan form, men det var verkligen superkul och ansträngande. Nu ska jag äta lite lax och umgås med min faster. Kramis på er!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback