- Kokosmuggcake med äpple

En lugn frukoststund senare, stressade jag vidare till bussen. Det är nämligen så att jag ska bocka av några timmar på jobbet. Till frukost idag blev det an av mina gamla favoriter - kokosmuggcake med äpple. Har ni testat? Inte? då får ni receptet här. 
 
Du behöver:
1/3 dl kokosmjöl
1/2 tsk bakpulver
1 msk kokosflingor
3 msk kvarg (0.3%)
3 msk mjölk (använde laktosfri)
1 äggvita
2-3 tsk sötning (vaniljpulver,honung, agavesirap..)
1/2 rivet äpple
 
Hur gör du?
Blanada alla torra ingredienser i en bunke. Tillsätt sedan resten av ingredienserna och riv ned ett halvt äpple. Rör om till en smet som du sedan häller i en skål/mugg. In i micron i ca 3 minuter på högsta effekt. Ta ut, lägg upp på en tallrik och sedan toppar du med det du vill ha. Jag hade naturell kvarg, äpplen och färska bär från trädgården.


» Ellen

Gud vad gott, jag måste testa! :D

2015-07-24 // 12:59:15
» Ellen

Testade denna till frukost idag och den blev jättegod! :D

Svar: Åh vad kul att du tyckte det! Ibland kan den bli lite torr, blev den det för dig? :)
Emilija Romaite

2015-07-29 // 08:06:01

Nej faktiskt inte! :) Jag delade upp smeten på två och gräddade i mikron i omgångar istället. Jag har gjort en annan muggkaka på bara kokosmjöl innan och den blev faktiskt inte så god. Inte alls söt eller så. Men denna gången hade jag i både mer banan och vaniljpulver och det blev jättebra! Jag upplever att det är bäst om man gräddar dessa lite i underkant för då kan de "stå till sig" lite efteråt och då bli klara. Annars håller jag med dig om att de kan bli torra.

2015-07-29 // 11:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback