- Q/A, hur äter du?

Fråga:
Hur äter du en vanlig vardag? Så som frukost, mellis, lunch osv. Äter du alltid skollunchen och använder du aminosyror, proteinpulver för att maxa din träning och inte riskera muskelnedbrytning? 
Tack för en inspirerande blogg! :)
 
Svar:
Börjar med att tacka dig för kommentaren och dina ord, det gjorde min dag!
Kan börja med att berätta att jag för tillfället varken använder proteinpulver eller aminosyror. Proteinpulver använder jag inte, för att mamma (för några månader sen) sa att jag inte fick, och sedan har mitt intressa för det bara sjunkit och jag har helt enkelt valt att äta mer mat och protein istället. Aminosyror däremot, har jag precis betällt hem faktiskt. Jag själv har läst på om det och pratat med vänner, bekanta. Även mamma tycker att något saknas för mig, så jag ska nu testa.
 
Ang. Skollunchen. Jag äter den oftast. Ibland får jag något infall på söndagskvällarna och gör matlådor för hela veckan, haha. Men vi får inte äta egen mat i våran matsal, så man måste sitta kvar i skolan och äta själv, på så sätt missar jag den största sociala delen av skoldagen. Känner att jag inte skulle må lika bra i själen om jag missar den, så äter hellre massa grönsaker till lunch, om det är något jag verkligen inte vill äta, än att sitta själv.
En vanlig tisdag för mig kan se ut såhär:
Pw eller träning på gym
frukost: t.ex Havregrynsgröt med frukt och bär/ kvarg blandat med keso, banan och kanel, toppat med bär eller frukt/Bananplättar.
Mellanmål: En-två frukt(er)/morotsstänger/russin och nötter
Lunch: Oftast skollunchen
Mellanmål: Oftast räcker en frukt och en energibar t.ex men annars kvarg med någon frukt./morotsstänger/russin och nötter
Middag: T.ex fläskytterfile med rostade rotfrukter och sallad/kyckling med fullkornsris och sallad/Lax med bulgur, broccoli eller sallad/ Kycklingsallad
Kvällsmål: Jag äter inte alltid det, beroende på hur sent vi åt middag och hur hungrig jag är. Men är jag hungrig så äter jag självklart något. Ibland en tallrik med olika frukter och bär/Kvarg (standart) med nötter eller frukt/knäckemacka med skinka och avokado.
Hur smakar bönpasta? :)
Både min syster och jag tyckte att det smakade precis som vanlig/fullkornspasta. Dock var den lite segare, alltså var konsistensen lite annorlunda! :) Men jag rekomenderar det otroligt mycket, riktigt gott!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback