- Mental träning & Dreamboard

Mental träning är lika viktigt som fysisk träning, dvs. De hjälper varandra. Tränar jag inte mentalt går det sämre för mig att träna fysisk. Mental träning är nycken till att göra något bättre. 
Vi pratade om detta i skolan i torsdag, jag kan ha fel, men jag tror att jag är den som fastnade mest för detta och blev sjukt intresserad. Har varit otroligt motiverad till allt och inget sen den lektionen. 
 
Vad innebär då mental träning?
Det är att du på ett sätt "lurar" hjärnan. Du slappnar av och försöker att tänka "blankt" alltså på inget. Sedan börjar du tänka på dina mål, så att de blir tydliga och klara för hjärnan. Du kan försöka se dig själv klara det du vill klara framför dig eller varför inte försöka känna känslan när du klarar ditt mål? Sedan när du ska göra det på riktigt så tror hjärnan att du redan klarat det en gång och då säger den till din kropp "du kan göra det igen!" På så sätt blir det också lättare att klara något.
 
Det behöver inte handla om någon fysisk träning, men jag har börjat tänka på detta sätt för att jag t.ex ska klara 90kg i knäböj innan året är slut, men jag tränar också mentalt för att klara spanskan. Hör och häpna, det går så mycket frammåt, både i spanskan och i träningen. Så det fungerar faktiskt.
Min mamma är också ett exempel. För 4 år sedan tänkte hon på hur hon ville jobba. Mamma kom fram till att hon ville starta ett eget företag, hon tänkte varje dag på hur hon skulle lyckas att få ett framgångsrikt företag. Nu fyra år senare driver hon Kupea. Så allt går om man vill (tränar mentalt) och inget är omöjligt. 
 
Men för att kunna träna mentalt måste man först reda ut vad det är man vill.. ↓↓↓↓
✶ Baka mycket tillsammans med min lilla familj jag kommer skaffa i framtiden ✶ Ha en egen lägenhet med ett stort och snyggt kök samt ett snyggt badrum med badkar ✶ Forsätta vara kär och lycklig ✶ Forsätta vara snygg as fu*k och bli framgångsrik (haha) ✶ Uppleva nya äventyr och resor - bjuda mamma på minst en resa 
 
..och det är precis vad jag och mamma har gjort de två senaste timmarna.
Igår bokade vi in en "dejt" för att spendera lite kvalitétstid tillsammans. Vi bestämde att vi skulle förnya våra "Dreamboards". Vi kollar i tidningar och klipper ut de bilder som relaterar till våra mål, antingen för året eller för livet. Sedan klistrar vi fast det på ett A3-papper som vi hänger upp. På så sätt har vi koll på vad vi har för mål och kan utifrån det fantisera ännu mer. Hur bra låter inte det? Prova, ni kommer gå långt. 
 
Gör detta tillsammans med en vän eller varför inte din mamma? Samtidigt kan ni prata, skratta och hjälpa varandra att reda ut vad det är ni vill göra. Det blir en rolig och underhållande grej.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback